torsdag 4 juni 2009

bandleken

Jag har alltid älskat att leka bandleken. Kanske för att jag alltid vunnit? Har faktiskt ärligt talat inte förlorat en enda gång-det är fullständig sanning. Iallafall, eftersom vi ska leka bandleken deluxe på Debaser ikväll med A-Ö djbattle tänkte jag roa mig med att skriva en artist/grupp jag tycker är bra eller iaf ok på varje bokstav i alfabetet. Jag ska försöka att inte tänka efter för länge på varje utan skriver den första som dyker upp i hjärnan. Struntar i Å, Ä, Ö. Jag utmanar alla som känner sig manade. INGEN FUSKAR! OK?

Here we go:

Air
Bangles
Coconut Records
Deus
Eels
Fireside
Go Go´s
Hole
Interpol
Jesus and Mary Chain
Kula Shaker
Lemonheads
M83
Nirvana
Our Brother The Native
Passion Pit
Queen
Ride
Sebadoh
Tindersticks
Underworld
Velvet Underground
Xiu Xiu
Yvonne
zZz

4 kommentarer:

  1. Jag är verkligen en sucker för sådana här lekar.

    Acid House Kings
    Burial
    Chromatics
    Dungen
    Explosions in the sky
    Fanfarlo
    Gui Boratto
    Hollies
    Interpol
    Joy Division
    Kate Bush
    Ladytron
    Massive Attack
    New Order
    Oasis
    Pavement
    Queens of the stoneage
    Ratatat
    Saint Etienne
    Telepathe
    Utan Saints
    Vampire Weekend
    X-plo Sean
    Yeah yeah yeahs
    Zombie Zombie

    SvaraRadera
  2. Arab Strap
    Band of Horses
    Cat Power
    Diego
    Erasure
    Final Fantasy
    Gene
    Hard Hi
    Interpol
    Johnossi
    King of Leon
    Lemonheads
    Modest Mouse
    Nirvana
    Oasis
    Postal Servise
    Quees of the Stoneage
    Ride
    Sufjan Stevens
    Tindersticks
    Universal Poplab
    Vampire Weekend
    Whiskeytown
    Xiu Xiu
    Yeah Yeah Yeahs
    Zwan

    SvaraRadera
  3. Haha, Hard-Fi, KingS of Leon, QueeNs of the Stoneage, Postal ServiCe (lite dyslexi efter min terminatenta jag precis hade skrivit vid det tillfället ;))

    SvaraRadera