fredag 21 augusti 2009

Jag var en Imperiettjej

På tal om Imperiet så var jag alltid mer en Imperiettjej än än Ebba Gröntjej när jag var tonåring. Gillade Imperiet mer än Thåströms sologrejjer också om jag minns rätt. Jag vet inte vad det säger om min dåvarande personlighet, men så var det. Helt klart.

Och när jag tänker efter så är det nog fortfarande så.

En gång i tiden, när jag var kanske 18 och nyss hade börjat gå ut, behövde jag pengar till att gå på krogen och sålde en hel drös skivor på Skivesset för att ha råd med detta. Studiebidraget finansierade nämligen inte riktigt mina nya Cider-vanor. Min Imperietsamling rök då. Och en massa punk och Seattlerock. Fan vad jag ångrar det nu. Ung och dum var vad jag var. Så här i efterhand känns det som jag sålde en del av min ungdom. Sen dess har jag aldrig i hela mitt liv sålt eller slängt någon skiva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar